شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان
شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

افت بیش از 300 تومانی فلز سرخ در تالار نقره‌ای


دنیای معدن - سحر نمایشی: خبرهای منفی از اقتصاد چین، احتمال افزایش مجدد نرخ‌های بهره در آمریکا طی ماه‌های آینده و کاهش قیمت نفت از مهم‌ترین‌ دلایل کاهش قیمت مس طی روز جمعه در بورس فلزات لندن بوده است.
  

فلز سرخ در پایان معاملات روز جمعه با 60/ 0‌درصد کاهش به 4 هزار و 486 دلار در هر تن رسید البته این فلز از دوشنبه گذشته تا پایان روز جمعه افت 251 دلاری را تجربه کرد. بنابراین قیمت مس نیز در معاملات روز یکشنبه در بورس کالای ایران به تاثیر این روند نزولی افت بیش از 2 درصدی را تجربه کرد. بر این اساس روز یکشنبه 20 دی ماه، بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از 116 هزار تن انواع کالا بود که در این میان 2 هزار و 500 تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران راهی تالار معاملات شد. این شرکت همچنین 2 هزار تن مس مفتول را در این روز عرضه کرد.

از دیگر محصولات عرضه‌شده شرکت ملی صنایع مس ایران در روز گذشته می‌توان به 30 هزار تن انواع مس کم عیار، 100 تن سولفور مولیبدن و 18 تن کنسانتره فلزات گران‌بها اشاره کرد.

علاوه بر این، 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان نیز در این تالار معاملاتی به فروش رسید. از سویی مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت 16 هزار و 412 تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت 358 تومانی را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول 2 هزار و 500 تن بوده درحالی‌که میزان تقاضا 100 تن ثبت شد.

همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت 17 هزار و 200 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین معامله، افت 354 تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند. کل عرضه برای این محصول دو هزار تن بوده است، درحالی‌که تقاضاکنندگان خواستار 580 تن از این محصول بوده‌اند. مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه 17 هزار و 255 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته، کاهش 354 تومانی در هر کیلو را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول 270 تن بود که 180تن تقاضا داشت. از سوی دیگر این فلز سرخ هم اکنون در بازار آزاد با قیمت 17 هزار و 400 تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد که نسبت به‌ روز شنبه کاهش 100 تومانی در هر کیلو داشته است.

از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت ارز، به نظر می‌رسد بهای مس تا پایان هفته جاری افت بیشتری را تجربه نکند. البته این در شرایطی است که مس محدوده قیمتی فعلی خود را حفظ کند و از نرخ فعلی پایین‌تر نیاید. از سویی با وجود کاهش تقاضا در معاملات روز یکشنبه به نظر می‌رسد به دلیل پایین بودن موجودی انبارها در بازارهای داخلی روزها و هفته‌های آینده حجم تقاضا برای مس بهبود یابد که این موضوع می‌تواند دورنمای مثبتی را پیش روی قیمت‌های داخلی مس قرار دهد. این در حالی است که همیشه روزهای سرد سال زمان اوج تولید است که همین موضوع موجب افزایش عرضه می‌شود، در نتیجه کاهش تقاضا طبیعی به نظر می‌رسد.



دنیای معدن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.