شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان
شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

پرداخت سود سهامدارن 2 شرکت بورسی توسط بانک صادرات


پرداخت سود طرح مذکور صرفاً توسط بانک صادرات ایران انجام پذیرفته و سهامداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکلات احتمالی با شماره تلفن ٠٢١٤٣٩٦٣ امور سهام بیمه سرمد و شماره تلفن ٠٣١٣٢٢٠٥١٢٦ امور سهام شرکت احرار سپاهان تماس بگیرند.
​پرداخت سود سهامداران شرکت های بیمه سرمد و احرار سپاهان مربوط به سال مالی ٩٣ از طریق شعب بانک صادرات ایران آغاز شد.
 
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات، براساس قرارداد منعقده بین این بانک و شرکت های بیمه سرمد و احرار سپاهان سود سهام سال مالی منتهی به پایان ٩٣ از طریق کلیه شعب بانک صادرات ایران از روز یکشنبه یکم شهریور ماه قابل پرداخت است.

در این رابطه سهامداران حقیقی شرکت های یادشده می‌توانند با ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، برگه سهام مربوطه به شعب این بانک مراجعه و سود سهام خود را دریافت نمایند و یا به سایر حسابهای خود انتقال دهند.
 
شایان ذکر است پرداخت سود طرح مذکور صرفاً توسط بانک صادرات ایران انجام پذیرفته و سهامداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکلات احتمالی با شماره تلفن ٠٢١٤٣٩٦٣ امور سهام بیمه سرمد و شماره تلفن ٠٣١٣٢٢٠٥١٢٦ امور سهام شرکت احرار سپاهان تماس بگیرند.
 

گفتنی است بانک صادرات ایران با ٢٦٠٠ شعبه در سراسر کشور، ٤٠٠ هزار و١٥٠ دستگاه پایانه فروش متصل به حسابهای این بانک، ٤٣٥ هزار مشتری اینترنتی و ارایه خدمات متنوع و به روز بانکی، به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ارتقاء خدمات بانکداری الکترونیکی و نهادینه شدن فرهنگ بانکداری نوین در جامعه دارد.

عصر ایران

بورس در سراشیبی باقی ماند


- بورس اوراق بهادار تهران آخرین هفته مرداد ماه را نیز با ریزش متغیرهای خود به پایان برد و به ماندن در حالت انتظار تاکید کرد.

به گزارش بنکر (Banker)، بورس اوراق بهادار تهران که چند هفته‌ای وارد مدار نزول شده و نوسانات اندکی را تجربه می‌کند، هفته پایانی مرداد را در حالی به پایان رساند که روند نزولی بورس ادامه پیدا کرد و تقاضا برای فروش بیشتر شد.

این شرایط در حالی از اواخر تیر ماه آغاز شده است که کمبود نقدینگی، رکود تورمی اقتصاد، مشکلات متعدد بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه گزارش عملکرد ضعیف شرکتهای بورسی و در کنار آن افت قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی باعث بروز این وضعیت در بازار سرمایه و نتیجه رقم خوردن روزهای سخت در بازار سرمایه شده است؛ در این میان عده‌ای از کارشناسان معتقدند که با اجرایی شدن توافق هسته ای و مشخص شدن آثار لغو تحریم‌ها بورس تهران روند صعودی خود را از نیمه دوم سال آغاز می‌کند و سهامدارانی که در این مدت در بازار باقی مانده‌اند می‌توانند از روند صعودی بورس بهره‌مند شوند.

این عوامل سبب شد تا شاخص بورس تهران در هفته گذشته افت 485 واحدی را تجربه کرده و به مرز 64 هزار واحد نزدیک‌تر شود. این افت موجب عقبگرد بازدهی بورس تهران به 4.3 درصد از ابتدای سال تاکنون شد.

این در حالی است که در هفته گذشته به دلیل افزایش تعداد روزهای معاملاتی به نسبت هفته ماقبل ارزش و حجم معاملات به ترتیب 51 و 49 درصد رشد کرد و در مجموع 2 هزار و 412 میلیون سهم به ارزش 5 هزار و 199 میلیارد ریال داد وستد شد.همچنین در این هفته دفعات معاملات با رشد 7.4 درصدی روبه رو شد و تعداد خریداران نیز با رشد 3.8 درصدی به 41 هزار و 801 نفر رسید.

بنکر

رشد 31 درصدی حجم معاملات در بورس کالای ایران


ایلنا: بورس کالا اعلام کرد: در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی طی هفته منتهی به 29 مردادماه 430 هزار و 620 تن انواع کالا به ارزش بیش از 3.9 هزار میلیارد ریال معامله شد که رشد 31 درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این تالار 200 هزار و 474 تن انواع فولاد، 220 هزار تن سنگ آهن، 6100 تن انواع مس، 140 تن کنسانتره مولیبدن، 3600 تن آلومینیوم، 300 تن کک، شش تن کنسانتره فلزات گرانبها و 3 کیلو شمش طلا خریداری شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 137 هزار و 617 تن انواع کالا به ارزش بیش از 2.2 هزار میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار، 59 هزار و 883 تن انواع قیر، 30 هزار و 592 تن مواد پلیمری، 18 هزار و 700 تن وکیوم باتوم، 10 هزار و 20 تن لوب کات، 16 هزار و 508 تن مواد شیمیایی، 564 تن عایق رطوبتی، 1310 تن گوگرد و 40 تن گاز آرگون معامله شد.

طی هفته مذکور درتالار محصولات کشاورزی نیز، 15 هزار و 630 تن شکرسفید، 2120 تن ذرت، 160 تن روغن خام و 35 تن برنج به فروش رسید.

پول ها به بانک می روند نه بورس / یک مزیت بورس که عموم افراد از آن غافلند


بازار سرمایه نسبت به بازار پول مزیتی دارد که متأسفانه اغلب افراد به آن توجهی نمی کنند. به گونه ای که نرخ تورم در عایدی حاصل از سرمایه گذاری در بورس تأثیر آنچنانی اعمال نمی کند.

انتخاب بهترین بازار برای تزریق نقدینگی و استفاده بهینه از فرصت های سرمایه گذاری همواره یکی از دغدغه های اصلی سرمایه گذاران بوده است. به گونه ای که در شرایط فعلی که اغلب بازارها در رکود به سر می برند، برگزیدن مقصد اصلی برای ورود سرمایه به آن گام اصلی و اساسی برای تجربه یک سرمایه گذاری مناسب به شمار می رود.

بر این اساس، پایگاه خبری بورس نیوز اقدام به برگزاری نظرسنجی با محوریت این موضوع نموده است.

پول ها به بانک می روند نه بورس / یک مزیت بورس که عموم افراد از آن غافلند

بر اساس اطلاعات موجود، بیش از هفت هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند که از میان آنها حدود 50 درصد گزینه اول یعنی بازار پول و سپرده گذاری در بانک را برگزیدند و بیش از 43 درصد نیز معتقد بودند که بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری و کسب سود تا پایان سال جاری است.

در همین ارتباط، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بازار سرمایه نسبت به بازار پول مزیتی دارد که متأسفانه اغلب افراد به آن توجهی نمی کنند. به گونه ای که نرخ تورم در عایدی حاصل از سرمایه گذاری در بورس تأثیر آنچنانی اعمال نمی کند. حال آنکه به نظر می رسد سپرده گذاری در بانک و کسب سود بانکی یکساله 20 درصد بر اساس نرخ تورم 15 درصدی در کشور، تنها بازدهی پنج درصدی را نصیب سپرده گذاران می کند.

حسن بالا زاده افزود: هنگامی که فردی در بورس سرمایه گذاری می کند سهام شرکت به عنوان دارایی برای فرد سرمایه گذار به شمار می رود و عملاً با وجود تورم در اقتصاد کشور، از ارزش دارایی فرد کاسته نمی شود. بر این اساس به نظر می رسد در صورتیکه افراد با دیدگاه بلند مدت، سهام شرکت های دارای وضعیت بنیادی مناسب و سود نقدی تقسیمی را برگزینند سود بالایی را کسب خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این بین می بایست به این نکته توجه داشت که موضوع بحث نظرسنجی سرمایه گذاری منطقی می باشد که شامل سرمایه گذاری بلند مدت است و نباید با نگاه کوتاه مدت به آن نگاه کرد و نمی توان این موضوع را به صورت مقطعی بررسی نمود.

علاوه بر این، بانک ها بخشی از نقدینگی در اختیار خود را در بورس سرمایه گذاری می کنند و این امر به این معناست که حتی بانک ها نیز به پتانسیل های بازار سرمایه اعتقاد دارند. از این رو، صرف نظر از چند ماه اخیر که بازار سرمایه تلاطم های فراوانی را پشت سر گذاشته و سهامداران از وضعیت آن ناراضی هستند، اما به نظر می رسد با نگاه بلند مدت چند ساله می تواند بورس را بهترین مکان برای ورود نقدینگی برشمارد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه اساساً بانک وظیفه واسطه گری دارد، اظهار داشت: بانک ها به واسطه وظیفه واسطه گری خود سرمایه را از سپرده گذاران دریافت می کنند و به صاحبان صنایع تسهیلات اعطاء می کنند و از محل دریافت بهره وام های اعطایی، سود سپرده ها را پرداخت می کند. بر این اساس می توان گفت اگر چشم انداز مناسبی پیش روی صنایع از سوی سهامداران متصور نیست و به همین دلیل به سمت سپرده گذاری در بانک ها روی می آورند، پس صنایع نیز نمی توانند به دلیل وضعیت نا مناسب سودآوری بهره وام های بانکی دریافتی را پرداخت کنند و بانک ها با چالش مطالبات مشکوک الوصول و در پی آن عدم توان پرداخت سود به سپرده گذاران مواجه می شوند و سرمایه گذاری در بازار پول نیز با ریسک رو به رو می گردد.

از سوی دیگر در صورتی که فضای کسب و کار و وضعیت سودآوری صنایع رونق یابد بانک ها می توانند سودهای وعده داده به سپرده گذاران را پرداخت کنند که در این صورت سهامداران صنایع بیشتر منتفع می شوند و ترجیح می دهند تا در بورس سرمایه گذاری کنند تا در بانک ها.

epsnews

بخش تعاون بورس اختصاصی می‌خواهد


دبیرکل اتاق تعاون ایران با تاکید بر تشکیل بورس مستقل بخش تعاون گفت: بخش تعاون باید 50 درصد بازار سرمایه را در اختیار بگیرد.

ماشاءالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برابر قانون بخش تعاون می‌تواند شرکت سرمایه‌گذاری و کارگزاری داشته باشد از این رو در جهت تقویت نهادهای مالی بخش تعاون به دنبال اصلاح برخی آیین‌نامه‌ها هستیم.

وی درعین حال افزود: با توجه به اینکه فرابورس چندان فاصله‌ای با بورس ندارد به تشکیل فرابورس اختصاصی تعاون نیز به عنوان یکی از اولویتهای این بخش فکر می‌کنیم.

عظیمی تصریح کرد: دغدغه ما اصلاح شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست و به سازمان بورس اعلام کرده‌ایم که اگر باور تعاون از صدر تا ذیل سازمان بورس به وجود آید تعاونی‌ها مشکلی در ورود به بورس نخواهند داشت.

دبیرکل اتاق تعاون ایران درعین حال از تشکیل کارگروهی میان اتاق تعاون و سازمان بورس به منظور شناسایی آیین‌نامه‌های قابل اصلاح خبر داد و افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد در درجه اول استفاده از ظرفیتها و در درجه دوم اصلاح آیین نامه‌ها و برخی ساختارهایی است که به واسطه آن بخش تعاون بتواند در تمام ارکان بازار سرمایه حضور داشته باشد.

به گفته عظیمی برابر قانون سیاستهای کلی اصل 44 بخش تعاون باید 50 درصد از سهم بازار سرمایه را در اختیار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اشتیاقی که در سازمان بورس برای ورود بخش تعاون به بازار سرمایه وجود دارد در صددیم تا اسناد بالادستی معطل مانده و برخی شیوه‌نامه‌ها را مورد بازنگری و اصلاح قرار بدهیم.

ایسنا