شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان
شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

واکنش‌سریع‌بورس به‌سخنان‌روحانی

سخنان امیدوار کننده رئیس جمهور و اعلام مواردی چون آماده باش جهش اقتصاد درکنار تصویب جزییات برجام در مجلس با واکنش سریع بورس و رشد 300 واحدی شاخص در نیم ساعت اول همراه شد.

در حالی دیروز مجلس جزییات برجام را با قاطعیت تصویب کرد که شب گذشته هم رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی حاضر شد و با اعلام سخنان امیدوارد کننده موجی از خوش بینی ها را بین افکار عمومی ایجاد کرد.

این دو رویداد مهم موجب شد تا بورس در واکنشی سریع با رشد قیمت ها و بهبود اوضاع بعد از ماه ها رکود مواجه شود. به طوریکه در همان نیم ساعت اول معاملات سهام سه گروه مهم بانکی، خودوریی و پالایشی با افزایش قیمت داد و ستد شدند و حدود 15 میلیارد تومان  دست به دست شد که نشانه مثبتی از بهبود نسبی شرایط بشمار می رود. 

در این میان بانکی های ملت، تجارت، صادرات،پاسارگاد و سینا به همراه پالایشگاه بندرعباس و ایران خودرو بیشترین اثر را در برگشت اولیه بازار داشتند.

این رشد با افزایش 300 واحدی شاخص در 30 دقیقه اول معاملات بورس همراه شد تا گروهی از سرمایه گذاران که از هفته ها و ماه ها پیش آماده چنین روزی بودند، آرام آرام وارد صحنه شوند. سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی حاضر در میدان سخت بازار هم به تحرکات خود افزوده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس پرس، با این اوصاف به نظر می رسد در صورت حفظ این شرایط و همراهی تصمیم گیرندگان و نبود خبری منفی موثر، روند رو به رشد قیمت ها و شاخص در روزهای آتی هم تکرار شود.

اقتصاد آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.