شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان
شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

بررسی پرونده یک نماد فرابورسی


علی بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره دلایل ابطال معاملات نماد شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در فرابورس گفت: مسئولان سازمان بورس پس از بررسی از نحوه شکل‌گیری قیمت و روند معاملات آن، رأی به ابطال معاملات نماد سمگا دادند .

 

وی افزود: در اطلاعیه این شرکت ابتدا تعدیل مثبت اعلام شده 19 درصد و در اطلاعیه بعدی بیش از 30 درصد اعلام شد و به نظر می‌رسد، هیجان فعالان به دلیل عدم بررسی دقیق اطلاعات منجر به شکل‌گیری چنین روندی شد .

 

این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سؤال که احتمال تخلف این شرکت چه زمانی بررسی خواهد شد، گفت:‌ پرونده‌ای از این شرکت شامل اطلاعات به کمیته تخلفات رفت، تا در آنجا بررسی بیشتری صورت پذیرد که اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد، مربوط به مدیران آن است .

 

وی گفت: سعی کردیم، تمام اطلاعات را به طور دقیق و با جزئیات کامل در سامانه کدال منتشر کنیم، بنابراین سهامداران با دقت و تحلیل بیشتری در اطلاعات شرکت اقدام به خرید و فروش کنند .

 

بیک‌زاده با بیان اینکه سهامداران و سرمایه‌گذاران در اطلاعات ارائه‌شده از سوی این شرکت نگاه تحلیلی بیشتری داشته باشند، گفت: در صورت بررسی بیشتر اطلاعات قطعاً چنین روندی در قیمت فعلی شکل نخواهد گرفت و سهامدار چنین قیمتی به سهام نخواهد داد .

 

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه روند ارائه اطلاعات ناشران فرابورسی برای شش ماه چطور ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وضعیت  شرکت‌ها رو به بهبود است و روند سودآوری نیز حفظ شده است و پوشش‌های متعادلی داشته‌اند

پرشین تحلیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.