شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان
شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

شرکت کارگزاری آراد ایرانیان-شعبه همدان

تاریخ انقضا از ارکان مهم اوراق تسهیلات مسکن است


امیر هامونی، مدیرعامل بازار فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اظهار داشت: طبق ضوابط و مجوزی که بانک مسکن از شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی دریافت کرده است، اعتبار اوراق تسهیلات مسکن محدود بوده و مانند سایر اوراق سازمان بورس که تاریخ اعتبار نامحدودی دارند نیست .

 

وی با اشاره به اطلاع رسانی شورای پول و اعتبار در خصوص اعتبار اوراق تسهیلات مسکن گفت: در اطلاع رسانی که مصوبه‌ بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از طریق فرابورس و سایت رسمی این سازمان که تنها مرجع اطلاع رسانی این سازمان می باشد چندین بار تاریخ اعتبار این اوراق تکرار شده و در امیدنامه‌ این اوراق نیز قید شده است .

 

هامونی در این‌باره ادامه داد: همچنین در پیام‌های ناظر بازار تاریخ اعتبار اوراق تسهیلات گنجانده و لحاظ شده است .

 

مدیر عامل بازار فرابورس در خصوص شرایط سرمایه گذارانی که اقدام به خریداری اوراق تسهیلات مسکن کرده‌اند بیان کرد: سرمایه‌گذاران دقت کافی را در خصوص اعتبار این اوراق انجام نمی‌دهند و این موضوع مربوط به نوع سرمایه ‌گذاری و میزان ریسک پذیری این اوراق است .

 

وی در این‌باره افزود: برخی از سرمایه‌‌گذاران بعضا با وجود اطلاع از تاریخ انقضا اقدام به نگهداری این اوراق می‌کنند .

 

هامونی در خصوص روند اشتباه نگهداری اوراق توسط سرمایه گذارن تصریح کرد: در چند سال اخیر سرمایه گذاران به قصد سود، سهام را خریداری کرده و به امید سود‌اوری بیشتر برای مدت نامعینی نگهداری می‌کردند تا در هنگام فروش سودی عاید انها گردد .

 

مدیر عامل بازار فرابورس در خصوص اهمیت زمانبندی اوراق تسهیلات مسکن بیان کرد: تاریخ انقضا در این اوراق بسیار مهم بوده و سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران باید بعد از اطلاع کامل از زمان اعتبار این اوراق اقدام به خرید و نگهداری ان نمایند.

پرشین تحلیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.